Informacje

Bardzo ważne jest prawidłowe dobranie mocy silnika do wielkości jednostki. Pozwoli to zaoszczędzić niepotrzebny wydatek, a silnik spełni swoją rolę. Dla jachtu żaglowego musimy liczyć 2-3 KM na tonę wyporności. Silniki "Mercedes" OM615/OM616/OM617, to silniki niemłode, ale ich prostota i niezawodność zadawala najbardziej wybrednego klienta.

typ
silnika
ilość
cylindrów
pojemnośćMoc
OM61542,0l40kW/55KM
OM61642,4l52kW/72KM
OM61753,0l59kW/80KM

Wszystkie silniki z tej serii mają podobne wymiary: szerokość 610mm, wysokość 720mm, długość (z przekładnią) 1200mm, za wyjątkiem OM617, który jest ok. 200mm dłuższy. Waga z przekładnią 200-250kg. Spalają 3-5 litrów ropy na godzinę.

Przelicznik: 1 KM= 0,74 kW  1 kW = 1,36 KM
"Mercedesy" nowszej generacji to silniki:

typ
silnika
ilość
cylindrów
pojemnośćMoc
OM60142,0l55kW/75KM
OM60252,5l70kW/95KM
OM60363,0l84kW/114KM
OM60442,2l70kW/95KM
OM60552,5l84kW/114KM
OM60663,0l100kW/138KM


Plik do pobrania:

Orientacyjne wymiary: szerokość 720mm, wysokość 720mm, długość (w zależności od przekładni) od 1200mm. Waga z przekładnią 200-250kg. Spalają 3-5 litrów ropy na godzinę.

Wszystkie wymienione silniki przy prawidłowej eksploatacji śmiało konkurują z silnikami "Katalogowymi", nie tylko cenami.

Cały zestaw do zmarynizowania w/w silników Mercedesa kosztuje 2515 euro/brutto. Do innych silników trzeba złożyć zapytanie.

 

Silniki samochodowe do jakich mamy akcesoria do marynizowania:

Mercedes OM 615, 616, 617 silniki z 190D, 200D do 240D / 200 do 300D W123, LP406, LP408. Moc 55KM do125KM.

Mercedes OM 601, 602, 603 silniki z nowego 200D, 250D i 300D. Moc 75KM do 114KM.

Mercedes OM 604, 605, 606 silniki z C, i E- Klasy.Moc 95KM do 138KM.

Mercedes OM 400.

Mitsubishi

VW - 1,6 i 1,9 Golf i Passat 4, 5 i 6 cylindrowy.

Peugeot  XUD, XD2, XD3, XD504, XD505.

British Leyland Rover

Cummins

FORD

General Motors

Perkins

Team Marineyacht